Przejdź do głównej zawartości

Dodawanie urządzenia

Poniższa instrukcja pokazuje jak ręcznie dodać urządzenie w usłudze Veeam Cloud Connect. Potrzebne są dwa agenty:

  • Management Agent - agent, dzięki któremu urządzenie oraz inne urządzenia w tej samej sieci lokalnej będą widoczne w panelu Veeam Cloud Connect.
  • Backup Agent - to za pomocą tego agenta jest wykonywany backup. Po instalacji Management Agenta można zainstalować Backup Agenta z poziomu panelu w przeglądarce na wykrytych przez Management Agenta urządzeniach.

Pobieranie agenta Management Agent

Agent dla systemów Windows, Linux i macOS jest dostępny do pobrania w panelu w menu Managed Computers:

Pobierz agenta dla twojego systemu operacyjnego za pomocą przycisku Download Agent.

Instalacja agenta Management Agent

  1. Pobrany plik .exe otwórz i przejdź przez prosty, standardowy instalator.
  2. Otwórz program Veeam Management Agent np. z menu Start.
  3. Agent powinien automatycznie połączyć się z naszą infrastrukturą, po czym doda się do panelu. Po połączeniu okienko powinno wyglądać tak:

Inne dane logowania w sieci

Management Agent ma funkcję automatycznego wykrywania wszystkich komputerów w sieci lokalnej. Jeśli chcesz, możesz zdefiniować inne niż domyślne konto do wykrywania komputerów używając odnośnika Not set... na dolnej części okna programu.

Instalacja agenta Backup Agent

Po zainstalowaniu Management Agenta możliwa jest automatyczna instalacja Backup Agenta w celu wykonywania kopii zapasowych.

Inne urządzenia w sieci

Dzięki Management Agentowi możliwa jest automatyczna instalacja Backup Agenta nie tylko na tym samym urządzeniu, na którym zainstalowany jest Management Agent, ale też na wykrywalnych urządzeniach w sieci lokalnej tego urządzenia. Aby skonfigurować wykrywanie urządzeń zajrzyj do sekcji Discovery Rules.

W zakładce Managed Computers (1) zaznacz (2) urządzenia, na których chcesz zainstalować Backup Agenta w celu wykonywania kopii zapasowych. Po zaznaczeniu kliknij przycisk Install Backup Agent (3):

Wyświetli się okno z ustawieniami instalacji. Dostosuj te ustawienia według własnych potrzeb. Najbardziej interesuje nas pole Backup policy to apply: (1), dzięki któremu możemy wybrać zasady backupowania. Dla systemu Windows domyślnie dostępne są dwie opcje:

  • Windows server - Entire computer - kopia zapasowa całego urządzenia. Najczęściej wykonuje się go na serwerach, stąd nazwa.
  • Windows workstation - Personal files - kopia zapasowa plików użytkownika (czyli folderu C:\Users\[nazwa użytkownika]). Najczęściej jest to wystarczająca kopia zapasowa na personalnych urządzeniach.
Ustawienia uwierzytelniania

W sekcji Use OS credentials from: można ustawić konkretny login i hasło użytkownika, który ma wykonywać backup na wybranych urządzeniach wybierając opcję The following user account. Ta opcja przydaje się, gdy wszystkie backupowane urządzenia są w domenie Active Directory/LDAP. Jeśli konfigurujesz kopię zapasową pojedynczego urządzenia, to nie martw się tą opcją i zostaw domyślnie zaznaczoną opcję.

Po skonfigurowaniu ustawień kliknij przycisk Apply (2).

Po kliknięciu przycisku Management Agent zacznie instalację na wybranych urządzeniach. Na panelu Veeam Cloud Connect można podejrzeć postęp instalacji: